Поговорили із засновницею першого в Україні телеграм-агентства «MediaRitm» Анастасією Герасименко — про тенденції 2020 в Telegram, теми, які «підривали» український сегмент у 2019, і конкурентів месенджера.

 

І найголовніше — на що варто звернути увагу і до чого готуватись тим, хто планує розвивати свої проєкти в телеграм.

—  Все ж таки, телеграм — це соцмережа чи месенджер?

Розпочавши як звичайний месенджер для обміну повідомленнями, телеграм поступово розвиває корисний функціонал.
Окрім основних функцій з’явились публічні канали та чати. Автори мають змогу ділитись не тільки текстами, але й відеоконтентом та записувати подкасти, а читачі  обговорювати зміст і дискутувати.

Можна сказати,  телеграм впевнено рухається в напрямку соцмереж. Його унікальність полягає в тому, що це щось середнє між месенджерами і соцмережами. Телеграм ввібрав в себе найкращі риси й тих і інших.

 

Телеграм це месенджер, що впевнено рухається в напрямку соцмереж

 

— Які оновлення месенджера за минулий рік вважаєте найбільш вдалими? Які видаються непотрібними?

Було багато оновлень, телеграм розвивається і це гріє душу та серце.

Одне з найбільш вдалих, на мій погляд,  можливість робити відкладені повідомлення в самому месенджері, відправлення повідомлень без сповіщення та геочати. Для чатів це повільний режим та введення кастомних назв для адмінів).

А от чого я так і не дочекалася  розподіл вкладок в офіційному клієнті (На жаль, це невимовна туга  є канали, чати, чат-боти, а ще, звісно, особисте листування. І все це в одному довгому переліку). Доводиться користуватися сторонніми клієнтами 🙁  Для Android це плюсмесенджер, для iOS iMe.

Хоча iMe має багато недоліків, також дратує).

 

— Яка тема в цьому році «вибухнула» в українському сегменті Телеграм?

Ну як яка) Політична ситуація в Україні не залишила жодних шансів телеграму бути непоміченим).

 Це політичні та авторські навколополітичні канали, агрегатори новин. Ну а як же! В тг активна жива аудиторія, яка реагує, взаємодіє, читає, коментує, приймає учать у громадському та політичному житті. Ван шот — ван хіт, як то кажуть).

 

— Хто конкурент Телеграма. Чому?

Я вважаю, що у телеграм, якщо розглядати його як цілісний інструмент, конкурентів немає.

Якщо казати про телеграм лише як про месенджер для спілкування, то і Viber і WhatsApp випереджають за показниками звантажень. Я вважаю, що причиною є лише те, що люди ще встановили/не знають/не в курсі про телеграм та всі його переваги.

А це — і швидкість відправки повідомлень 150 мілісекунд (для порівняння  у Viber 900 мілісекунд), надійність, обмін файлами до 1,5 Гб, всі типи медіа, хмарні чернетки, збереження інформації у хмарі, все не перерахувати в одному реченні.

Я не чула жодного аргументу на користь Viber та WhatsApp, який би телеграм не міг перевершити, окрім “моя подруга/колега/бабуся там мені пишуть”. Хоча й тут прогрес : ) От наприклад, моя мама читає мої тг-канали та надсилає мені кльові стікери в телеграм), а активно бере участь у п‘ятничних загадках від Рекламанії та розказує мені що їй навіщував Віщун.

 

— На які тренди в  Telegram варто звернути увагу?

Аудиторія месенджера збільшується і дорослішає. Можливостей для ведення бізнесу стає більше. Все це перетворює Telеgram на потужний інструмент маркетингу.

Перша хвиля хайпу, пов’язана з месенджером, минула. Створювати канали для заробітку на рекламі, щоб «за місяць відпочивати на Мальдівах» — це вже навіть не вчорашній, а позавчорашній день. Багато проєктів, шкіл та курсів, які гучно заявляли про себе, наразі тихенько здулися, канали занедбані. Виявилося, що не все так солодко, як рекламувалось.

Аудиторія месенджера збільшується і дорослішає

Але, разом з тим, все більше маркетологів, експертів та smm-спеціалістів звертають увагу на телеграм, вбачаючи в ньому величезні перспективи для промоутингу продуктів, послуг, ідей та взаємодії зі своєю аудиторією.

Багатьох зупиняє лиш одне  про тонкощі просування каналів і ботів мало хто знає. Якщо загуглити «просування в телеграм», ризикуєте натрапити на оголошення, де продають підписників зі знижкою за опт🙂 І навіть не цікавляться тематикою каналу та його ЦА.

Звісно, це шахрайство і розпродаж ботів під вивіскою просування в телеграм. До справжнього телеграм-маркетингу такі дії ніякого відношення не мають. Як результат  бани, «чорні мітки» на сервісах статистки, масові відписки (так звані полювання на ботів і чистка каналів)

Якщо ви справді плануєте розвивати свій бізнес в телеграм, знаходити клієнтів, продавати послуги, а не гратися з цифрами на лічильнику, варто починати з аналізу, розробки стратегії, складання контент-плану тощо.

Цього року телеграм активно інтегруватиметься в маркетингову стратегію багатьох компаній. Ще рік тому ми писали про те, що тут багато вільних ніш. Зараз конкуренція серед каналів росте і збільшуватиметься й надалі. Акцент змістився з бездумного набору підписників на утримання і монетизацію тієї аудиторії, що вже є. Інакше кажучи, не так важливо скільки на тебе підписано, як  хто саме тебе читає. Яка користь з мільйона підписників, якщо більшість з них зам’ючили канал або взагалі боти?

Варто почати з аналізу

Активно залучаються й інші інструменти телеграм  голосові повідомлення, автоматизація процесів за допомогою чат-ботів, обговорення.

Рецепт успіху в телеграм у 2020 році  постачати дійсно унікальний контент. Не важлива частотність. Головне  щоб на нього чекали. Приділяйте увагу оформленню каналу і публікацій  для цього безліч можливостей. Взаємодійте з аудиторією, залучайте інтерактив  опитування, обговорення, зворотний зв’язок.

А  Автоматизуйте. Телеграм дає можливість спілкуватись зі своїми читачами, відповідати на запитання, продавати, приймати й проводити платежі. І все це  не покидаючи месенджера. Які процеси можна делегувати боту?

На все це варто звернути увагу зараз. Адже поки ви плануєте, конкуренти втілюють.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *